Jak wygląda budowa linii technologicznych przetwórni na statkach?

Dalekomorskie statki rybackie to nie tylko okręty do połowy ryb – to ruchome zakłady przetwórcze, które potrafią przygotować złowione ryby do dalszej obróbki lub sprzedaży zaraz po przybiciu do brzegu. Aby było to możliwe muszą być one wyposażone w odpowiednio zaawansowane linie technologiczne. Dowiedz się w jaki sposób przebiega budowa takiego systemu.

Rozpoznanie potrzeb

Prace nad linią technologiczną przetwórni dla statku rybackiego rozpoczynają się od zebrania różnego rodzaju danych, między innymi na temat:

  • wymiarów i konstrukcji statku,
  • wydajności połowu,
  • docelowej wydajności przetwórstwa,
  • wielkości załogi pracującej na linii,
  • warunków pracy przetwórni.

Wszystkie te informacje są kluczowe dla kolejnej fazy, czyli projektowania.

Projektowanie linii

Na podstawie zebranej dokumentacji na temat danej jednostki oraz wymogów zleceniodawcy, wykonywany jest projekt. Na początek ma on charakter wstępny i nie uwzględnia wszystkich szczegółów konstrukcji – dopiero po zatwierdzeniu ogólnej koncepcji zespół projektowy przystępuje do pracy nad dokładniejszym dokumentem roboczym.

W projektowaniu linii technologicznej należy uwzględnić wszelkie aspekty jej pracy, a więc nie tylko docelową wydajność czy obsadę pracowniczą, ale również sposób zasilenia, przebieg procesu przetwórczego, utylizację odpadów etc. Jakiekolwiek błędy popełnione na etapie projektowania mogą mieć poważne skutki już po uruchomieniu linii.

Produkcja i montaż

Po zatwierdzeniu projektu rusza produkcja maszyn wchodzących w skład linii produkcyjnej. Wszystkie urządzenia obecne w naszej ofercie są konstruowane na indywidualne zamówienie, dlatego tak ważne jest prawidłowe zebranie danych oraz przygotowanie projektu. Tylko dzięki temu maszyna może spełnić oczekiwania zleceniodawcy. Gotowe elementy linii są następnie montowane, również w zgodzie z projektem i podłączane do instalacji statku, m.in. elektryki.

Ostatni etap budowy to rozruch. W tej fazie sporządzana jest końcowa dokumentacja, przeprowadza się również kontrolę sprawności i bezpieczeństwa linii.